Eirik & Jessica i Oslo


Torsdag morgen skulle jeg og Eirik en tur til Oslo for å shoppe litt julegaver. Ettersom vi bor i to forskjellige kommuner gjorde vi det slik at han skulle ta toget som gikk 11:12 fra Geilo, så skulle jeg hoppe på da det samme toget passerte Ål klokken 11:35.


Alle som har reist med VY-togene vet imidlertid at de om vinteren legger over til cirka-tid; om det reiser fem over, ti over, kvart over, synes de ikke er så big deal, så lenge det er sånn cirka riktig tidspunkt. Så toget var på plass på Geilo 11:46, og rullet videre fra Ål stasjon 12:10. Litt bak skjema, men ikke verdens undergang.
Selfie fra toget. Ettersom vi reiste fra to forskjellige steder og toget var fullt, fikk vi ikke sitte ved siden av hverandre. Så han tok plass i vogn 9, mens jeg satt ved siden av en engelsk familie et eller annet sted i vogn 8.
Vel fremme i Oslo forsøkte vi å finne frem til leiligheten Eirik hadde booket til oss. Det tok litt tid men vi fant frem til slutt og kom oss trygt innenfor døren. Resten av kvelden tilbrakte vi foran tv'en, rett og slett fordi vi var ganske utslitt begge to.
Neste dag skulle vi ut en liten tur. Nærmere bestemt, til Lillestrøm. Her sto Eirik og sjekket at han hadde alt han skulle ha med seg, mens jeg selv sto og dollet meg foran speilet. Sikkert dust av meg å sensurere bort skjermen på mobilen og pass/bankkort som ligger i bakgrunnen, men man vet aldri hva folk zoomer inn på og får tilgang til sånn plutselig. 
Etter å ha gått litt rundt i Lillestrøm skulle vi ta turen videre til Strømmen Storsenter. Der var det nemlig en butikk han skulle innom.

"Vi må finne en taxi", sa Eirik.
"Da går vi bortover her", svarte jeg og begynte å gå.

Vi gikk langt om lenge og lengre enn langt.

"Er du sikker?", spurte han meg etter en stund.
"Nei", svarte jeg.

Lille julaften hentet Mikkel oss i Oslo. Jeg sovnet så fort jeg satte meg i bilen, og har egentlig vært helt i koma frem til klokken 15 i dag. Nå har klokka nettopp bikket 23:30, og det nærmer seg vel tid for å legge seg... 

Ingen kommentarer

Legg inn en kommentar

Blogger Template Created by pipdig