Posten & Jessica: en jævlighetshistorie


Det finnes hovedsakelig to ting her i verden jeg virkelig hater: 1) rasshøl, og 2) vinteren. Historien du nå skal lese handler om noen i førstnevnte kategori. Nærmere bestemt, noen som ikke gjør jobben sin.

Når denne historien egentlig starter husker jeg ikke, for den går langt tilbake. Flere år, faktisk. Men, nye "episoder" kommer ut jevnlig, og nyeste skal dere få høre om nå. 

Den startet på morgenen i dag da jeg våknet opp til en hentemelding om at pakken min kunne hentes på min lokale rema tusen. Jeg tenkte "hva i helvete?", av to grunner: 1) jeg betalte ekstra for hjemlevering til døren da jeg bestilte den, og 2) I alle de årene jeg har bestilt fra denne nettsiden, har jeg aldri blitt bedt om å hente pakken på post-i-butikk. Noe jeg forøvrig er glad for, ettersom jeg har null mulighet til å få hentet den - noe postdama er fullstendig klar over. 

Uansett. det viste seg å dreie seg om 2 pakker. Den ene var visst levert utenfor døren, sto det.

"Levert utenfor døren" er en setning som gir et smil om munnen. Til jeg tittet ut vinduet og så at begrepet "levert utenfor døren" var ganske ... Raust. Mildt sagt. 
Det er jo, på sin måte, riktig. Sendingen er absolutt levert UTENFOR døren. Langt, langt utenfor. På samme måte som at jeg kan si "jeg bor utenfor Mexico"; det er jo, for så vidt, helt korrekt, så lenge man driter i å nevne noe konkret avstand. Men, vi lar den passere, for jeg er vant til at postdama bare lemper pakkene mine av nede ved søpla, og at jeg må må levere dem til meg selv (kan jeg kreve lønn for dette, i og med at jeg gjør halve jobben hennes? Jeg bare spør jeg, altså..)

Uansett, tilbake til denne pakka jeg må hente på rema. Jeg tenkte at "kanskje jeg er heldig, og det bare er en liten pakke?". Så godtroende kan man være. Så jeg undersøkte.
Ikke vet jeg om postdama sitter og røyker sokkene sine i pausen eller om dette er en slags "next level" Aprilsnarr, men om hun forventer at jeg, ei lita frøken på 47 kg, med kronisk ryggsmerter (takk, PTSD. Disse vet hun om, for vi har diskutert det tidligere da hun ikke har villet gå opp bakken for å levere pakker), skal spasere gjennom Åls speilglatte gater og opp bakken her hjemme med en slags gigantisk monster-pakke på rett under 53 kg på ryggen, kan hun ta rennafart og hoppe rett i dass! 

Finnes det NOE som helst god grunn til at denne pakken ikke kunne leveres "utenfor døren" som den forrige? Nei. Så dette er kun for å være jævlig. 

2 kommentarer

  1. Nesten så man skulle tro hun hadde en personlig vendetta mot deg! 😳 Vet du om hun er spirituell og/eller har tro på tidligere liv etc? 😅

    SvarSlett
    Svar
    1. Ingen anelse, hvordan det? 😅 mulig hun er gretten for at jeg sendte inn klage på henne tidligere i sommer..?

      Slett

Blogger Template Created by pipdig