Når gutta byr på mus


Det er lørdag 20nde April. Neste uke er det meldt snø igjen. Det var ikke vår denne gangen, heller. Vi ble lurt av naturens lille aprilsnarr - lurevåren - i år igjen. Jeg og Mia er enige; nå er vi faktisk lei.
Bamsefar kom i dag hjem med det som er årets første mus, og dermed er musesesongen offisielt i gang. Foodora kan bare gå og legge seg, her sørger gutta boys for å levere mus på døra.
Søt liten tass. Helt ærlig synes jeg alltid det er litt trist når kattene tar mus (og ekorn). Jeg redder de stakkars små det er mulig å redde, men denne lille karen var dessverre død før jeg i det hele tatt visste at han eksisterte. Hvil i fred, årets første.

1 kommentar

  1. Du har flax som får stort sett døde mus(no pun intended)På trappa
    Jeg leide engang en 2etg kåk.Hadde Gang og bad i 1etg.+et lite rom til på 15M2 Stue kjøkken soverom i 2etg .
    Som lå så trygt til, at jeg kunne ha vinduet åpent og kattene kunne gå inn å ut som de ønsket.
    En eller annen gang, hadde ene katta kommet inn med ei mus,uten at jeg hadde fått det med meg. Den hadde gjemt den under en pute, oppi en stol i 1etg, .Jeg oppdaga det ikke før den begynte å lukte.Aner ikke hvor lenge den hadde lagt der da. Måtte hive stolen og vaske ned HELE kåken med grønnsåpe for å få vekk lukta.

    SvarSlett

Blogger Template Created by pipdig