Reptilpark, bursdagsbarn og konge-scam


På bursdagen hans den 23.Juli hadde Eirik og jeg planlagt en tur til reptilparken i Oslo.
Jeg rakk akkurat hive meg på toget før det lukket dørene og rullet avgårde fra Ål stasjon 09:39. Deretter var det bare å finne Eirik i vogn 8, sette meg ned og nyte turen sammen med ham.
I reptilparken hadde de både øgler, slanger, edderkopper og andre eksotiske dyrearter.
Ikke alle dyrene var like lette å se. Mange av dem gjemte seg, og var vel, forståelig nok, ganske lei fremmede ansikter som glante på dem dag ut og dag inn. 
Her ser dere krokodillen; en søt liten tass med tendens til å være stor i kjeften. Akkurat som meg, med andre ord.
Slektninger av Fat Chris. Den til venstre virket noe fjern.
Etter reptilparken tok vi oss en liten gåtur i finværet. Her sitter bursdags"barnet" på 33 og slapper av med 23 spreke grader i solen.
En tur til slottet, som ekte turister, fikk vi også til. Se godt på høyre side av slottet. Ser dere at fasaden er falsk? Lurer på hvor lenge de har holdt den scammen gående, og hvor mange som har latt seg lure.
Toget hjemover gikk ikke før klokken 22, så vi fikk god til til å se det meste byen hadde å by på i de timene vi var der, og hadde en veldig fin dag sammen. Samtidig var det veldig godt for bein og rygg å komme seg hjem og legge seg nedpå litt, også. 

Ingen kommentarer

Legg inn en kommentar

Blogger Template Created by pipdig