Uventede plutselige reiseplaner


"Kan ikke sitte inne i så fint vær", hørte jeg alltid da jeg var yngre. Dette har tydeligvis satt jeg litt i underbevisstheten, for hver gang solen titter frem får jeg dårlig samvittighet om jeg ikke tilbringer minimum en halvtimes tid utendørs. Så da gradestokken i dag viste 23 grader og stekende sol, var det bare å grabbe en breezer fra kjøleskapet, klaske litt solfaktor 50+ i ansiktet, og komme seg ut!
Det var flere enn meg som nøt finværet. Over alt summet det i både insekter og gressklippere, unger lekte i gatene, og man kunne høre de voksne styre med sitt. Kattene så også ut til å kose seg.
Husker dere forresten at jeg nevnte jeg ville en tur nedover til sørlandet og dra på stranden denne sommeren? Tidligere i dag fikk jeg en melding om at jeg må ned en tur til barndomshjemmet mitt og gå gjennom gamle ting fra oppveksten om jeg ikke vil at de skal bli kastet - så da blir det en tur i løpet av sommeren likevel. Ikke av de grunnene jeg hadde sett for meg, riktignok, men det går.

Ingen kommentarer

Legg inn en kommentar

Blogger Template Created by pipdig