Tester falske øyenbryn


Dere har sikkert hørt om falske vipper og falske negler, men visste dere at det også finnes falske øyenbryn? Altså øyenbryn som man klistrer på ansiktet? Det visste ikke jeg før for noen måneders tid siden, men nå som jeg vet det, tenker jeg at det egentlig burde være ganske selvsagt at noe slikt finnes.

Men, er det noe å rope hurra for? Jeg bestemte meg for å bestille meg en pakke og teste. Første steg, dersom man er så heldig å ha naturlige øyenbryn (noe jeg altså har), er å barbere bort de eksisterende brynene. Jeg var derfor litt nervøs - for tenk om det her ikke ble bra i det hele tatt? Da måtte jeg gå rundt uten øyenbryn, eventuelt gå rundt med harde, opptegnede stankelbeinbryn a la slutten av 90/starten av 2000-tallet. Grøss. Men, noen sjanser må man ta i livet, så i god tro barberte jeg hårene bort.
"Hvordan fungerer dette her egentlig?", hører jeg deg spørre. Vel, det er ganske enkelt: husker dere (som er rundt min alder) de der falske tatoveringene man hadde da man var barn? Man la baksiden av tatoveringen på huden og tæppet på med litt varmt vann til bildet ble overført til huden? Dette er akkurat samme konseptet.

Jeg hadde håpet jeg kunne gjøre dette med sminke på ansiktet, men det lærte jeg fort at bare var å glemme. Med foundation og pudder på huden, vil ikke bildet overføres ordentlig. Så sminken måtte av, og med bar hud ga jeg det et forsøk til. Da gikk det veldig lett og smertefritt.
Ser det naturlig ut? Jo, jeg vil si det. I alle fall naturlig nok til at man ikke øyeblikkelig ser at det er falskt. Men sånt noe er jo lett å si når man ser det på avstand. Det virkelig interessante spørsmålet er hvordan det ser ut når man står millimeter fra ansiktet mitt.
Jo, det ser fremdeles ganske greit ut, synes jeg. Selv på close-up. De svarte prikkene dere ser på huden er de jævla naturlige bryna som begynner å vokse ut igjen. Sånn er det nemlig å ha raskt hårvekst, stubbene kommer tilbake allerede samme dagen. Hipp hurra.
Til og med på svart-hvitt ser det greit ut. Til å kun koste 9-22 kr (på wish..) er jo dette veldig imponerende.
Og joda, jammen så det greit ut etter at sminken var på plass, også! Ikke dårlig! (ok, jeg skal ikke lyve: det sminkeløse bildet + close up på brynene er tatt for noen dager siden. Dette bildet med sminke er tatt i går).

Det absolutt eneste minuset jeg kan se her, er at brynene (selvfølgelig) forsvinner når du vasker ansiktet/fjerner sminken, med mindre du er fryktelig nøye med å unngå området rundt brynene. Glemmer du deg bort og klør deg i ansiktet, kan du fort komme borti og skrape av deler av brynet, og da må du fjerne resten av det også, for så å sette på nye. Så litt pes er det jo, men alt i alt likte jeg disse brynene og kommer nok til å kjøpe dem igjen. Dette er en veldig fin og billig løsning for de av oss som enten ikke klarer å forme sine naturlige bryn (meg), eller de som nappet til den store gullmedalje på nittitallet og ikke har hår der i det hele tatt.

Et bedre og langt mer permanent alternativ er selvfølgelig å ta PMU-tatovering, altså tatovere på seg bryn. Da sitter de jo faktisk fast, og forsvinner ikke når du vasker ansiktet. Jeg har vært inne på tanken om PMU en stund, men ville teste hvilken farge og fasong jeg kledde best på brynene før det ble aktuelt å tatovere dem, og da er jo disse falske tatoveringene du klistrer på ansiktet en fin måte å teste akkurat det på.

Ingen kommentarer

Legg inn en kommentar

Blogger Template Created by pipdig