Hårtips fra en blogger

//Inneholder affiliatelenker

Hallaballa! Jeg sov med håret i flette i natt, og grunnen til at jeg så sjelden gjør det, ser dere nedenfor. Volum er stas det, altså, men håret mitt blir så stort og fluffy at det nærmest ser ut som en parykk. 50% av meg er jo bare denne svære, rosa ullsåta, liksom. Men vet dere? Da skal vi jammen prate om hår i hele innlegget. Folkens, la meg by dere på ...

 MINE BESTE HÅRTIPS: 

- Vask håret kun når det er nødvendig. Det vil si, når håret enten er veldig fett eller når det er skittent. Å vaske håret hver eneste dag sliter faktisk noe enormt på det fordi sjampo fjerner all fuktighet i håret/hodebunnen, noe som gjør at håret både brekker og skades lettere. 

- Husk balsam. Balsam tilfører fuktighet i håret og lukker skjellagrene som åpnes når du vasker håret med sjampo. Faktisk; du kan i mange tilfeller droppe å bruke sjampo i det hele tatt. Håret blir nemlig rent kun ved å bruke balsam også, og bruker du en ordentlig balsam blir du heller ikke fet i hodebunnen. 

- Bruk hårkur 1-2 ganger per uke. Hårkurer reparerer skadet hår, tilfører fuktighet og gjør håret mer motstandsdyktig. Spesielt nå om vinteren er det viktig å kure håret jevnlig. Rekkefølgen er slik: sjampo -> skyll ut -> håndkletørk håret -> påfør hårkur, la sitte i 3-5 minutter -> skyll ut -> balsam -> skyll ut. Denne fra joico er gull dersom håret ditt bokstavelig talt er som høy. Den reddet meg i 2015 da håret drysset som et juletre så fort jeg så litt stygt på det. Litt stiv i prisen, men verd det. Andre, billigere, hårkurer jeg priser himmelhøyt er blant annet denne, denne, denne, denne og denne.

- Bytt til sengetøy av enten silke eller sateng, og gjør det samme med hårstrikkene dine. Silke og sateng gnisser nemlig ikke like mye på håret som bomull, polyester o.l. gjør, og skader dermed ikke hårstråene like mye.

- Ikke bruk hårstrikk med metall på. Metall er noe av det verste du kan ha i håret. Bruker du det for ofte på samme sted risikerer du faktisk at hårstråene ryker tvert av. Har du noen gang opplevd at håret føles tynnere akkurat der hvor du pleier å ha hårstrikken? Det er ikke innbilning, og du har sikkert også lagt merke til at noen av hårstråene dine er lengre enn de andre. Som nevnt i forrige punkt; hårstrikk i enten silke eller sateng er mye snillere mot håret. Du får en firepakning i sateng til en veldig snill pris her

- Sov med flette om natten. Det hindrer håret i å floke seg mens du sover.  

- Unngå unødvendig bruk av varmeprodukter. Varmeprodukter som hårføner, rette - eller krølltang sliter noe voldsomt på håret. En gang i ny og ne går selvfølgelig greit, men er du blant dem som retter håret hver dag, er det bedre å heller ta en keratinbehandling. 

- Bruk alltid en varmebeskyttende spray når du bruker varmeprodukter. En god spray, som for eksempel denne, kan redusere slitasjen fra hørføner eller krøll/rettetang betraktelig. 

Ingen kommentarer

Legg inn en kommentar

Blogger Template Created by pipdig