Katta i snøen

 
Jeg har, som nevnt i forrige blogginnlegg, fem katter. To av dem (Mia & Nefariel) er bengaler. Dette er en rase som skiller seg fra vanlig tamkatt blant annet ved at de har et høyere energinivå og større behov for aktivitet. Derfor tok jeg med meg Nefariel ut en tur i går ettermiddag, for å nyte vinterlivets gleder. 

Det viste seg imidlertid at han ikke var så veldig begeistret for snøen. Jeg er ikke så dreven i kattsk, men de høylytte, klagende mjauene hans tolket jeg som at dette var et påfunn han mente jeg kunne ta rennafart og hoppe rett i dass med. Derfor gikk vi inn igjen, med planer om å vente på varmere tider. 

Her er noen bilder fra august/starten av september:
Se så liten han var for bare noen måneder siden. Helt sykt som han har vokst! Per nå er han bare ni måneder gammel, og katter er som regel ikke ferdig utvokst før ca 13 måneders alder, så det blir spennende å se hvor stor han faktisk blir. Lille Mia på fire år, veier bare tre kilo, som var omtrentlig det samme som Nefariel veide på disse bildene fra i august/september. 

1 kommentar

  1. Kanskje et forsett/ mål for året skal være å lære seg kattsk? 🐱

    SvarSlett

Blogger Template Created by pipdig