Urent mel i posen


Noen ganger, før jeg trykker publiser på et blogginnlegg, spør jeg meg selv "er dette noe hele landet trenger å vite?", og så ender det med at jeg ikke publiserer det likevel. Andre ganger smeller jeg neven metaforisk i bordet og minner meg selv på at dette er for helvete min blogg, og her skriver jeg hva pokker jeg vil, så får folk og fe tolke akkurat som de vil og dømme deretter, uten at det er mitt problem i det hele tatt. I dag? I dag er det en sånn neven i bordet-dag. 

Hvis du lurer på hvorfor jeg ikke har blogget den siste tiden, så er det fordi jeg ikke har orket. Humøret har vært i kjelleren, og kroppen har vært et rasshøl. Eller, for å omformulere det til et penere språk; jeg har vært syk. 


For å snakke om noe hyggeligere; det er sommer. Juni, faktisk. Og selv om det ligger an til å bli enda en sommer hvor jeg unngår å delta på aktiviteter som krever badetøy, satser jeg på at sommeren blir fin likevel. Jeg har jo alltid den der planen om å komme meg sørover. Den blir jo som regel aldri noe av, men i år har jeg satt meg et aldri så lite mål om å ta turen. Det blir neppe noe lengre enn en helg, men en eller annen helg i løpet av disse tre sommermånedene vi har, skal jeg altså få tvunget meg tur retur med tog og buss for å hilse på kjente og kjære.

Jeg "burde" egentlig spurt dere blogglesere om noen tilfeldigvis skal samme vei og om det hadde vært mulig å sitte på, men det tør jeg ikke, fordi jeg vet at de aller fleste som faktisk ville ha svart på en slik forespørsel, har så urent mel i posen at det faen ikke kan kalles mel i det hele tatt. Og vet dere? Det gjør meg helt ærlig øøøørlite forbanna at man som kvinnfolk i 2024 fortsatt må være føre-var på det greiene der. Gutta kan liksom spørre gud og hvermansen om å få sitte på en plass, i bytte mot litt bensinpeng. Vi kvinnfolk? Vi må liksom veie for og imot, sant? "Er det verd å ta risken på en voldtekt, ran og drap, eller kaaaan jeg faktisk heller ta bussen?". Møkkasamfunn. 

3 kommentarer

  1. Kjenner igjen den «burde jeg legge ut?» følelsen! Tror stadig flere har hatt den tanken oftere de senere årene etter som det skal mindre og mindre til.. med det sagt så syns jeg vi begge burde bli flinkere til å banke i bordet med den metaforiske knyttneven. Så lenge vi ikke faktisk bryter loven, eller går inn for å såre noen med vilje burde vi gitt enda litt mer F.

    Også helt enig i at det er trist at særlig kvinner risikerer det ene og det andre ved å spørre noen om skyss et sted. Jeg syns det er mye som har endret seg til det bedre med årene. Og så er det noe som har endret seg til det verre.. ja, og så er det vel noe som står på stedet hvil. Huff, for en forferdelig kjedelig og generell klisje jeg skulle avslutte med nå xD

    SvarSlett
    Svar
    1. Hahah, men det er jo sant det du sier. Samfunnet går fremover på mange måter, bakover på andre, og så er det visse ting som tilsynelatende aldri endrer seg. Haha. Beklager sent svar forresten, har ikke hatt energi til noe som helst av sosial kontakt i det siste. Men begynner å komme seg nå (håper jeg).

      Slett
  2. Du er VELDIG pen til å være 33❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Du ser ut som
    En 15 åring, godt ment!

    SvarSlett

Blogger Template Created by pipdig