Siste rest av sommer


Forrige helg bestemte jeg og Erlend oss for å gjøre som nordmenn gjerne gjør i blant; vi pakket ned kortstokken, sjokoladen og fiskestanga, og dro på hyttetur!
Vi fyrte i peisen, tente lys, drakk alkohol og spilte kort.
Vi prøvde oss på å fiske, men fisken var smart og bet ikke på.
... Så da ble det spaghetti isteden.
Hva gjør man når man har lys, men ikke lysestake? Vel, da lager man en. Synes jeg hører meg selv til tantebarna mine når jeg blir gammel: "da JEG var ung, da måtte vi lage lysestaka sjæl! Og den lagde vi av tomme corona-flasker, nemlig!"
Lokalt dyreliv (edderkopper og slikt) utenfor døren hører også med.
Denne helgen bikker vi ny måned på kalenderen, og sommeren er offisielt over for i år. Snart kommer høsten, og med høsten kommer bursdag.

Ingen kommentarer

Legg inn en kommentar

Blogger Template Created by pipdig