Sørlandstur del 1: Grimstad


I starten av juni ble jeg tante til lille Naia (uttale: Na-yah). Det typisk norske er jo å hive seg rundt og renne ned døren til folk så fort de har født, men fordi jeg vet hvor irritert jeg selv blir av folk og mas når jeg er utslitt, valgte jeg isteden å spørre min søster om hun faktisk ønsket besøk med en gang, eller om hun ville sette mer pris på at jeg kom senere, når ting hadde roet seg litt. Som jeg mistenkte er hun akkurat som meg, og dermed la vi tanken bort en stund.

I juli planla jeg en tur nedover for å henge med gamle venner, og tenkte at jeg da også kunne hilse på Naia i samme slengen. Turen ble avlyst da det viste seg å være et dårlig tidspunkt både for de vennene jeg ønsket å treffe, og for familien. Først da Erlend nevnte i august at han var interessert i å dra på Arendalsuka, ble temaet tatt opp igjen. Vi endte med å droppe Arendalsuka til fordel for hyttetur, men tok likevel en tur nedover nå i helgen for å se byen, hilse på Naia og henge med vennene mine.
Da vi googlet overnattingssteder i Arendal og Grimstad kom vi over Topcamp Bie på Bieheia i Grimstad. Bildene på nettsiden og prisen vi fikk oppgitt for to netter virket for god til å være sann, men vi bestemte oss for å ta sjansen likevel.
Som forventet viste det seg at det var noe vi hadde oversett. I dette tilfellet at hytten vi bestilte verken hadde eget kjøkken eller bad, og at bildene på nettsiden var fra fellesområdene; sanitæranlegget, bistroen og uteområdene. Bistroen og bassenget var dessuten stengt, og selv om passordet til gratis wifi sto oppgitt på en plakat inne i hytten, dukket ikke wifi opp på telefonen da jeg søkte etter det.
Dette ødela imidlertid ingenting for oppholdets del, da rema 100 lå i grei gåavstand, man har mobildata på telefonen, og sanitæranlegget både var fint og ga greit med privatliv.
Her et et av rommene i sanitæranlegget. Rommet inneholdt sittebenk, vask med speil og godt lys, samt dusj med dører. I tillegg fantes det også et eget toalettrom i rommet. Det var med andre ord ingen problem å få privatliv inne på anlegget, og man kunne sminke seg i ro og fred alene på "eget" rom uten å måtte dele speilet med andre eller "stå på utstilling". Dusjsåpe og slike ting fantes imidlertid ikke, så det måtte man kjøpe selv.
Fra sanitæranlegget var det trapper ned til campingplassen.
Sjekk denne gigantiske gresshoppen som satt på hytten vår en morgen! Jeg syntes den var kjempekul og sendte bilde til lillesøster. Hun kunne fortelle at hun har helt skrekken for dem, ettersom de biter(!!!).
Lørdag formiddag møtte vi lillesøster, samboeren hennes og bittelille Naia, og tok turen til Grimstad. Eldstedatteren Angelica fikk vi ikke møtt, da hun var i dyreparken med faren sin.
Værgudene var i godt humør, og Grimstad ga oss en smak av sommer. Byen har forandret seg en hel del siden jeg bodde på Sørlandet, og lillesøster lo litt da jeg foreslo for Erlend at vi skulle gå på rutebilstasjonen og se når bussen til Arendal gikk. Rutebilstasjonen finnes nemlig ikke lengre, kunne lillesøster fortelle; nå må man laste ned en app for å vite når bussene går.
"Stå sånn og se på han", sa lillesøster da hun skulle ta et bilde av meg og Erlend, og dermed så jeg for meg at dette ble et veldig hyggelig bilde. Vel, bildet i seg selv ble jo kjempebra, men armen min får meg til å se både maskulin og sinna ut, synes jeg. 

Etter en hyggelig dag i Grimstad sammen med lillesøster og familien hennes, dro vi til Arendal for å møte min venninne, Tine. Den historien fortjener i grunn sitt eget blogginnlegg, så det tar vi i morgen. 

1 kommentar

  1. "Sjekk denne gigantiske gresshoppen som satt på hytten vår en morgen! Jeg syntes den var kjempekul og sendte bilde til lillesøster. Hun kunne fortelle at hun har helt skrekken for dem, ettersom de biter(!!!)."
    Hmm. Hvilken versj a Timmy Gresshoppe ringer julen inn, har dere 2 sett som liten? Og hvor kan jeg få tak i den?! LOL
    Gresshopper kan riktignok bite.Men ikke nok til å skade mennesker eller bryte gjennom huden. Så tror hu bekymrer seg unødvendig

    SvarSlett

Blogger Template Created by pipdig